Rozhovor pro Iconique Fashion

Anastacia: „Když jsem prvně začínala, neměla jsem tušení, jak intenzivní může návrhářství být.“

Reportér Daphe Woo mluví se zpěvačkou Anastaciou o její nové módní kolekci.

Podařilo se mi získat pro vás tento rozhovor. Tímto děkuji Anastacii za čas, který si pro mě udělala a za šanci udělat s ní tento rozhovor.

Mohla byste charakterizovat vaši kolekci?
Kolekce Anastacia by s.Oliver byla stvořena pro širokou paletu lidí. Teenageři i jejich babičky mohou nosit oblečení z této kolekce, která zahrnuje převážně džíny, trička a blůzy – základ šatníku. Ačkoli návrhy nejsou naprosto trendy, jsou současné a protože jsou určeny pro širokou distribuci, je z tohoto důvodu ideální. Každý typ ženy si v ní najde to, co hledá a potřebuje.

Jaký typ ženy si může obléct vaši kolekci a co od ní má očekávat?
Každý rok vydá Anastacia by s.Oliver dalších 10 kolekcí. Každý měsíc bude obměňována zhruba ze 60%. Společně se střídajícími se ročními obdobími budeme nuceni kolekci více obměňovat, a to nám umožní uplatnit nové prvky a měnit vzhled kolekcí. V budoucnu na mé kolekci budete moct vidět i jemné optimistické palety barev. Nová kolekce vyjde v září a říjnu. Bude obsahovat hnědé a červené dámské kostýmky. Na podzim přijde mix v oblíbených barvách smíchaný s tím, co již vyšlo a s tím, co teprve vyjde.

Popište nám průběh spolupráce mezi vámi a s.Oliverem. Měli nějaké námitky ke vzhledu kolekce?
Spolupráce se naskytla velmi nečekaně. Museli jsme si také zvyknout na fakt, že už nejsem jen zpěvačka, ale i návrhářka. S.Oliver mi musel tolerovat to, že mám zatím málo zkušeností. Byla jsem velmi vyčerpaná, protože jsem neustále pracovala a návrhářství jsem se nevěnovala. Ovšem zpívání taky nechci pověsit na hřebík, jen si od něj chci na chvilku odpočinout. Dvakrát měsíčně jsme se scházeli přibližně na 3 dny, abychom probrali své návrhy. Bylo to lepší, než pracovat každý den. Nakonec jsme našli to správné tempo a kolegové začali rozumět mé vizi – ale sestavit funkční tým dalo hodně práce. Mnoho lidí jsme zaměstnali, mnoho také propustili, až se tým dotvořil do nynější podoby. A jedna osobní poznámka. Během tvorby této kolekce musel celý můj milostný život ustoupit do pozadí!

Jste velmi známá osoba. Nebyl na vás vyvíjen tlak, aby vaše kolekce byla navržena pro velkou škálu lidí?
Módní kolekci dělám pro všechny ženy. Musela jsem tedy pracovat s univerzálními prvky. Většina oblečení je standardní, ale v každé kolekci je pár extravagantních kousků. Nakonec, teď můžeme vidět výsledky své práce a pokud budeme chtít něco změnit, nebude to problém, protože kolekce se bude zčásti obnovovat každý měsíc, takže bude flexibilní a bude se přizpůsobovat módním trendům.

Jaká část návrhářství vás baví nejvíce a která pak nejméně?
Náčrty a práce s látkami byly nejvíce vyčerpávající! Džíny byly mnohem zábavnější, taky už jsem získala nějaké zkušenosti a postupně se ze mě stával odborník ve všech těch šířkách, švech, cvočcích a kapsách. Také bylo nutné ty džíny různě vyšisovat, ale to se časem taky poddalo. Na mé práci bylo dobré to, že výsledkem jsou úsporné džíny, které jsem udělala tak, jak nejlépe jsem mohla. Vše jsem si chtěla dělat sama, v žádném případě jsem nechtěla kopírovat už navržené věci!

Mnoho vašich zkušeností a trápení mělo vliv na vaši hudbu – máte tedy nějaký osobní vztah k datu 17. 8., které je datem vydání vaší kolekce?
Toto datum vypadalo jako velmi vhodné pro vypuštění kolekce. A navíc o měsíc později, tedy 17. září, mám narozeniny. A znakem mé kolekce se stalo „A“, které je obsaženo v mém jméně hned několikrát. „A“ se stane znakem elegance v mých návrzích. Návrh znaku prošel mnoha úpravami mezi tím, než se stal konečným a oficiálním. Výsledek je přesně tím, co jsem hledala. Jsem s ním spokojená.

Jak asi víte, společnost H&M měla v plánu podepsat smlouvu s někým slavným jako jste vy. Je vaše spolupráce s s.Oliverem krátkodobou nebo dlouhodobou záležitostí?
V tomto okamžiku mám smlouvu na 4 roky a myslím, že spolupráce s s.Oliverem bude dlouhá. Nyní má s.Oliver stovky obchodů a počet se zvyšuje každým měsícem, protože s.Oliver proniká do stále nových a nových oblastí. Nemáme tedy důvod, abychom spolupráci ukončili.

Jestliže byste mohla obléct jednu ženu, kdo by to byl a proč?
Halle Berry a Angelina Jolie! Obdivuji jejich jednoduchost a nenucenost – jsou prosté, nádherné a decentní.

Nakonec… řekněte, nevznášely se kolem vás určité pochyby o vašich schopnostech jako u ostatních zpěváků, kteří se dali na návrhářskou dráhu?
Byla jsem první, kdo připustil, že tento projekt může působit nevěrohodně. Když jsem prvně začínala, neměla jsem tušení, jak intenzivní může návrhářství být. Pomalu jsem začala chápat jednotlivé části tohoto procesu. Toužím po tom, abych se rychle učila, abych se rychle přizpůsobila, abych se stala důvtipnou návrhářkou a samozřejmě taky úspěšnou podnikatelkou!

Rozhovor končí, i když právě před 20 minutami začal. Anastacia mně řekla, že se cítí, jakoby mluvila s jednou ze svých kamarádek, protože mám dobrý přízvuk. Ačkoli jsem zklamaný, že jsem s ní nemohl mluvit déle, zaujalo mě, jak je upřímná a veselá, také její zřejmý postřeh a nadějný talent pro návrhářství.

Zdroj: www.www.iconique.com