Recenze / Reviews

Debutové album americké zpěvačky Anastacie nelze jednoznačně zařadit do žádné ze zavedených hudebních škatulek. Suverénní a specificky zabarvený "nakřáplý" pěvecký projev Anastacie připomíná nejslavnější "černé" hlasy. Anastacia proplouvá na albu Not That Kind bez problému dance, popem, rockem i R´n´B. Většinu z 12 skladeb Anastacia sama napsala, na produkci se podílel renomovaný tým mj. držitel Grammy Rick Wake /Mariah Carey, Celine Dion/ či producentský tandem C. Sturken & E. Rogers /N´Sync/. Anastacia absolvovala rozsáhlé promo turné a dle nadšeného ohlasu světových médií lze soudit, že se na hudební scéně zrodila nová hvězda. První singl z alba I'm Outta Love prožil úspěšný debut v evropských hitparádách.

(Bontonland.cz 2000)

Druhé album interpretky "nejúspěšnějšího loňského debutu" - americké zpěvačky Anastacie. Ačkoliv debutový počin Not That Kind uvedl Anastaciu v dostatečnou známost, připomeňme alespoň její základní úspěchy: dva milióny prodaných kusů alba Not That Kind, dva Top 10 hity a nominace na Grammy, MTV a Echo Awards.

(Bontonland.cz 2001)

Když se svět dozvěděl, že americká pop-soulová zpěvačka Anastacia Newkirková trpí rakovinou, tak se nenašel nikdo, kdo by jen trochu tipoval, jakým směrem se bude vyvíjet její umělecká tvorba. Nakonec se štěstí přiklonilo na stranu Anastaicie a tvrdý boj vyhrála. Ve dvaceti sedmi letech dokázala všechny přesvědčit, že je nejen výjimečná svým hlasem, ale také svou osobou, prozářenou tolerancí, úsměvem a charitativním srdcem. Jestli se mám zaměřit na její vzhled, tak musím říct, že je krásná, ne-li nádherná. Na kontě s dvěma světově úspěšnými alby se vrhla do spolupráce s osvědčenou produkční hvězdou – Glenem Ballardem. Ten již produkoval mnoho úspěšných alb, vzpomenu rockový trhák Alanis Morissettové – Jagged Little Pill, či skladbu „One“ do latinsko-americké hvězdy Shakiry.

První tažení do světového popu bylo nečekané. Nejprve se zalíbila v soutěži MTV, ale to nejen divákům. Zálusk na ni měla nahrávací společnost „Daylight records“, u které debutovala s albem „Not That Kind“. Deska přinesla nečekaně zvučné splynutí R´n´B a tanečního popu. Singl „I'm Outtla Love“ ji vynesl do závratných výšin hudebních hitparád. A to ještě nebyla řeč o nádherných melodických popových baladách, jako například „Black Roses“ či „Some Old Story“. Nechybí ani taneční pecky jako „Love Is Alive“. Myslím, že čtyři singly z debutového alba mluví samy za sebe.

Další hudební tažení na sebe nenechalo dlouho čekat. Z konce roku 2001 pochází albu „Freak Of Nature“, neboli Hříčka přírody, který zaznamenal taktéž obrovských úspěch. Charakteristicky stejné melodie i nádherný hlas starší černošky dělá z tohoto alba opět hudební poklad. První singl „Paid My Dues“, navodí již dost rozjařenou náladu. V tomto období také začala experimentovat s tvrdšími melodiemi a kytarovými riffy, to ostatně dokáže „Don'tcha Wanna“. Snílek by se popral o to, aby mohl snít za zpěvu „I Dreamed You“. Konec cesty albem je opět stylový, třiceti sekundový výtažek „Overdue Goodbye“.

Na novém albu na první pohled zaujme vyzývavý booklet s kovbojskými motivy.Vcelku luxusní album, každá skladba se rovná potenciálnímu hitu. Zde se jí poprvé podařilo odbourat někdy až „dětinsky“ udělané melodie, které se zdály v některých pasážích až moc přeplácané. Ostatně pro Anastacii to byl jakýsi „druhý debut“. Nejen, že upustila od taneční hudby, ale dala se na rock. Celé album zní o hodně tvrději a srší dravými melodiemi. Do celého hrnce rocku dokázala gurmánsky zamíchat ještě soul a prvky popu. To nám ostatně předvede první otvírák – „Seassons Change“. Po dostatečném vyřvání se přehoupneme na první singl – „Left Outside Alone“, s kterým bodovala na české hitparádě skoro celé léto 2004. Hříchem by bylo nepřipomenout druhý singl „Sick And Tired“, na jejímž vzniku se podíleli i jiní protagonisté. Slova pěkně přiťukávají odvázané melodii, i když podstata skladby je stejně deprimující jako druhý hlas v pozadí.

Ve čtrnácti letech pocítila poprvé krutou ránu osudu. Její rodiče divadelní herečka a klubový zpěvák se rozvedli. Tuším, že z této osudem dané skutečnosti, se inspirovala a složila singl pořadím třetí – „Welcome To My Truth“. Jak může být nedůstojné a smutné nepochopení, ale hlavně neocenění tvrdé práce a očividného talentu. Dobrou šťávu má ale osmička v podobě „Pretty Little Dum Dum“, jemné koláže zvuků, melodie určená přímo na předváděcí mola. Jistý zpěv bravurně přihrává jemné kytarové melodii. Jestli se snad Anastacia inspirovala svým vzhledem a vizáži pro skladbu „Sexy Single“, tak to bych se ani nedivil. Pro mě je tohle hit číslo jedna na albu. Taneční sladkost s rockovými oříšky jak má být. Krásné zakončení nám slečna Newkirková přichystala s „Maybe Today“. Prosmutnělá skladba se špetkou naděje a nádherným tichým sborovým zpěvem.

Mé hodnocení alba: 8/10 ******** (8 bodů z 10).

Autor recenze: Raymond

(Musicservice.cz 2004)

Když dnes vzpomenu na loňské vystoupení Anastacie Lyn Newkirk v Praze, zachvátí mě pocit nostalgie a smutku. Naprosto omračující show a žena s vyzrále černošským hlasem, kterou nelze snadno přeslechnout se jen tak rychle do České republiky nevrátí. Nechť nám všem, smutně vzpomínajícím a doufajícím v další návrat, aspoň čekání zpříjemní výběr největších hitů této zpěvačky. Nebudu se tajit tím, že vydání tohoto alba nebyl zrovna nejšikovnější tah, který mohla Anastacia udělat. Přece jenom po třech řadových albech se přece „bestofka“ nevydává. Nevím, zda-li na to mají lidé od Anastacie jiný názor, ale já si budu stát za svým.

Ono vlastně čas vánoční také udělal své, tak proč o pauze mezi řadovými alby nepotěšit bankovní konta Anastaciiného týmu a nepřisypat tam pár dolarů z prodeje alba, jenž je plné oposlouchaných hitů (převládají singly), jež kolovaly rádiovým éterem buď velmi často za krátké období nebo méně často, ale naopak trapně dlouho. Pokud tam najdete nějaké neznámé skladby, bude se nejspíše jednat o rychle smíchané patlaniny, které se tváří jako plnohodnotné a dlouhou dobu připravované skladby s velikým autorským potenciálem. No, aby se neřeklo. „In Your Eyes“ je pak toho důkazem, více originality v sobě skrývá pouze „Pieces Of A Dream“. Tím ale výčet oněch novinek nekončí. Soundtracková skladba „Everything Burns“ s Benem Moodym patří sice na lepší stranu, ale už tak dost zarputilého fanouška nenadchne. Ze židle mě ani nezvedl duet s Erosem Ramazzotim „I Belong To You“, i když na první poslech vzbudí dojem dokonalostí opředené skladby.

Výběr největších hitů otevře osvědčená hitovka „I'm Outta Love“, na časy prvního alba, jež nese název „Not That Kind“ a otevřelo této americké interpretce dveře do světa slávy vzpomene také stejnojmenná skladba „Not That Kind“. Vzpomínám, když jsem ji poprvé slyšel v rádiu a říkal jsem si, co to je sakra za soulovou černošku, kterou neznám. Posléze jsem se dozvěděl, že to není černoška, ale krásná běloška, která dělá do pop-soulu, ačkoli poslední album byla směsice popu, soulu a rocku – poslední album myšleno jako poslední řadové album s názevem „Anastacia“. Odlehčená a příjemná „Cowboys and Kissies“ naváže na stejně kvalitní „Made For Lovin' You“, která je poslední z prvního alba. Ano, první čtyři skladby je dost kvalitní základ, který bohužel kazí fakt, že se jedná pouze a jenom o singly.

Tímto se dostávám k více agresivnější části alba, a to je ta část, která obsahuje skladby z druhého alba „Freak Of Nature“, lépe řečeno nejúspěšnější singly z této desky. „Paid My Dues“ či „One Day In Your Life“, které Anastacia postavila na více tanečněší podvozek a agresivnější melodii. Naprosto dokonalá mi připadá „You'll Never Be Alone“, jež naváže na mírně předělanou rockovku „Left Outside Alone“ z nejnovějšího řadového alba, ta pak přejde na již diskutovanou „Sick And Tired“ a přívětivou „Welcome To My Truth“. Zbytek alba zaujímají oné nové skladby. Nevím, zda-li vydání výběru hitů Anastacia trochu neuspěchala, ale i kdyby ne, nemuselo být postaveno výhradně na singlových skladbách prohnaných rádiovým éterem více, než je zdrávo. Já bych album určitě rád viděl i s nesinglovými skladbami, klidně i více upravenými. Ještě jsem zapomněl říci, že některé ze skladeb jsou s velmi mírně upravenými melodiemi. No, aby se neřeklo. Nicméně posluchač, který poslouchá Anastaciu pouze z rádia, by tento jev ani nemusel zpozorovat. Anastacia je vynikající zpěvačka, kterou mám moc rád, ale tímto „rychle vykvašeným“ albem mě trochu zklamala. Ani přitažlivý booklet obsah nezachrání.

Mé hodnocení alba: 5/10 ***** (5 bodů z 10).

Autor recenze: Raymond

(Musicservice.cz 2008)

Americká zpěvačka proslulá svým nezaměnitelným hlasem, nošením brýlí, rakovinou prsu a v poslední době také módním návrhářstvím se po letech zavřela do studia, aby natočila čtvrtou desku. Ta dostala název "Heavy Rotation". Avšak s takovou peckou, jakou byla ta předchozí, se bohužel nevrací.

Anastacia - Heavy Rotation
Vydáno: 27.10.2008
Celkový čas: 44:06
Skladby: I Can Feel You, The Way I See It, Absolutely Positively, Defeated, In Summer, Heavy Rotation, Same Song, I Call It Love, All Fall Down, Never Gonna Love Again, You'll Be Fine, Beautiful Messed Up World
6/10

Anastacia (MySpace.com) se s hudební scénou dočasně rozloučila před třemi lety, když vydala výběr svých největších hitů a už dopředu hlásila, že si bere pauzu a dříve než koncem roku 2008 od ní novou hudbu čekat nemáme. Tak se taky stalo. Nepřeslechnutelná plavovláska se pak vrhla na navrhování oděvů, na trh vyslala vlastní parfém a v neposlední řadě se vdala za svého bodyguarda. Rozhodně tedy během posledních tří let nelenila, ale do nahrávacího studia se zavřela až letos. A vzhledem k tomu, že se kolem jejího návratu mnoho hluku nedělalo, práskla na sebe i svůj skutečný věk, a fakt, že od začátku její kariéry ji nahrávací společnost o pět let omladila (prý z důvodu, že mladší umělci mají větší šanci prorazit), a tak letos Anastacia slaví svou čtyřicítku čtvrtou deskou.

Na první poslech
Už po poslechu prvního singlu "I Can Feel You" mě zachvátily obavy z toho, jaká deska bude. První poslech se nedá popsat jinak než zklamání. Kurz nabraný předchozí deskou "Anastacia" jako by se zcela ztratil a zpěvačka pokračovala v trendu prvních dvou alb - čili pohodový příjemný pop, který neurazí, ale rozhodně nenadchne tak, jako to dokázal zmíněný předchůdce.

Otázkou je, jak mohutné by oslavy zmíněné desky měly být. Tou předchozí si podmanila doslova celou Evropu a i ti, kteří ji ještě předtím žádného uznání nedopřávali, museli smeknout nad precizně odvedenou prací pod vedením producentů jako Glen Ballard, Dallas Austin nebo John Shanks. Teď je všechno úplně jinak. Anastacia jako by zapomněla na rockerské období a vrátila se zpět do časů svých prvních dvou alb "Not That Kind" a "Freak Of Nature" a opět míchá dohromady několik různých stylů.

První singl "I Can Feel You", který předurčil směřování celého alba, má na svědomí Ne-Yo a Chuck Harmony, kteří se podepsali ještě pod možným druhým singlem a sice jednou z mála pomalejších věcí "Absolutely Positively". Několikrát přidal ruku k dílu i Guy Chambers nebo duo Sam Watters & Louis Bianchaniello, kteří měli na svědomí zpěvaččin první hit "I'm Outta Love". Výsledek je takový, že Anastacia se pohybuje ve vodách tanečnějšího popu z lehkým vlivem současně velmi módní retro vlny à la Amy Winehouse ("The Way I See It", "Same Song"). Ve skladbě "Defeated" se naopak pouští do tuctového r'n'b a i když jde o povedený kousek, zpěvačky, jako je Anastacia, je na tyhle věci opravdu škoda. Asi největším experimentem, ale zároveň velmi povedeným, je pak titulní "Heavy Rotation" z dílny Darkchilda. Tuhle elektronickou pecku zpěvačka označuje za vůbec nejoblíbenější kousek na desce a rozhodně počítá s jeho singlovým vydáním.

Předchozí slova mohou vyznít poněkud negativně, ale skutečnost je taková, že "Heavy Rotation" má v sobě několik silných skladeb a i když mi nedělá žádnou radost, že se Anastacia oprostila od svého "sprock" stylu (jak zpěvačka sama nazývala svou fúzi soulu, popu a rocku), "Heavy Roation" je zkrátka pohodová popová deska. Nic víc, nic míň. Album "Anastacia" byl jedinečný projekt, na kterém zpěvačka pracovala dlouhou dobu a měla jasnou vizi. Z novinky je oproti tomu jasně cítit, že si Anastacia od navrhování oblečení a klidného rodinného života zkrátka odskočila do studia, natočila pár písniček, aby na ni posluchači nezapomněli a hotovo. Možná ale její "nový" styl zafunguje a konečně třeba prorazí ve svých rodných Spojených státech. Uvidíme za pár měsíců.

Autor recenze: Pavel Novák

(Musicservice.cz 2008)

Od roku 2000, kdy doslova vtrhla na hudební scénu s debutovým albem Not That Kind prodala přes 10 milionů svých nahrávek a získala více hudebních cen než Madonna za celou svoji kariéru. Mezi její obdivovatele patří nejen hvězdní kolegové, jako např. Elton John, který se jejímu talentu sklání takřka při každé příležitosti, ale i královské rodiny několika zemí. Řeč je zde samozřejmě o americké zpěvačce, kterou celý svět zná pod jménem ANASTACIA a která právě vydává i své první DVD. Kolekci všech dosavadních videoklipů, rozšířenou o záznamy z jejich natáčení, zákulisní záběry, fotogalerii, biografii, biografický dokument a dvě remixová videa.

(Bontonland.cz 2002)

Po dlouhém čekání vyšlo konečně výtečné DVD hvězdné Anastacii. Živý záznam koncertu pochází z loňského turné, během kterého se Anastacia zastavila i v Praze. Kromě kompletního koncertu najdete na 2DVD spoustu bonusů, pohled do zákulisí a také videoklipy Everything Burns (Ben Moody featuring Anastacia), Pieces of A Dream a duet s Erosem Ramazzottim I Belong To You.

(Bontonland.cz 2006)